Online betaling

Her kan du betale dine fakturaer fra Peacock Travel online.
Tast beløb og fakturanummer, accepter betingelserne og gå til betaling.

Vær opmærskom på, at Teller (tidligere PBS) opkræver gebyr ifm. betaling med kreditkort og/eller Dankort:

Betalinger med udenlandsk udstedte kort
Maks. 2,95 % af kortomsætningen,
min. 1,95 kr. pr. transaktion

Betalinger med dansk udstedte kort
1,50 % af kortomsætningen,
min. 0,70 kr. pr. transaktion

Betalinger med Dankort
(transaktionsbeløb over 100 kr.)
1,45 kr. pr. transaktion
+ 0,10 % af kortomsætningen

Indtast oplysninger

Handelsbetingelser

Generelle betingelser for rejse med Peacock Travel A/S

Obs vigtig information

Disse generelle betingelser udgør sammen med øvrige oplysninger i programmer, tilbud, rejseplaner og øvrige rejsedokumenter aftalegrundlaget mellem dig og Peacock Travel A/S.

Arrangement

Alle rejser købt hos Peacock Travel A/S er arrangeret af Peacock Travel A/S i samarbejde med lokale leverandører, hoteller og andre arrangører.

Depositum

Ved tilmelding til en rejse betales et depositum på min. 25% af rejsens pris eller et beløb svarende til prisen på flybilletter (inkl. skatter og afgifter), med mindre andet er aftalt. Hvis tilmelding sker mindre end 45 dage før afrejse, betales hele rejsens pris ved tilmelding.

OBS: Der gælder særlige betalingsvilkår for vores krydstogtrejser. Betalingsvilkår vil fremgå af det fremsendte tilbud og/eller faktura.

Endelig betaling

Restbeløbet for en købt rejse skal være Peacock Travel A/S i hænde senest 2 dage efter den på fakturaen oplyste dato for betaling. Peacock Travel A/S forbeholder sig retten til at aflyse en allerede bestilt rejse, såfremt ovenstående betalingsfrist ikke overholdes.

Betaling – generelt

Alle betalinger til Peacock Travel A/S skal betales til de af Peacock Travel A/S fastsatte datoer, som fremgår af faktura og indbetalingskort. Ved overskridelse af disse datoer, kan Peacock Travel A/S ikke garantere for levering af aftalte ydelser, og kan ej heller drages til ansvar for et eventuelt deraf følgende tab.

Peacock Travel A/S forbeholder sig ret til, uanset øvrige fastsatte betalingsdatoer, til hver en tid at kunne opkræve flybilletprisen (inkl. skatter og afgifter) pga. krav fra anvendte luftfartsselskab om øjeblikkelig billetudstedelse. Peacock Travel A/S kan ikke drages til ansvar for eventuelle annulleringer foretaget af luftfartsselskaber, så længe det kan bevises, at Peacock Travel A/S har forsøgt at få kontakt til de berørte kunder, med henblik på at få opkrævet beløb til dækning af billetudstedelsen.

Betaling til Peacock Travel A/S kan foretages kontant, med kreditkort via vores hjemmeside, ved check eller ved bankoverførsel til Peacock Travel A/S’s konto. Peacock Travel A/S forbeholder sig ret til, til enhver tid at kunne afvise en betaling med check. Ved for sen betaling forbeholder Peacock Travel A/S sig ret til at opkræve renter og rykkergebyr, eller til helt at annullere en bestilt rejse (se afsnit om endelig betaling). Al betaling til Peacock Travel A/S kan kun foretages i danske kroner, med mindre andet er aftalt.

Rejsens pris

En rejses pris omfatter ydelser, der er specificeret på en faktura med tilhørende rejseplan. Hvor intet andet er anført, er prisen på indkvartering baseret på standardværelser. Tillæg for særlige ydelser vil fremgå af faktura eller rejseplan. Alle Peacock Travel A/S’s rejser tillægges et beløb til dækning af omkostninger til Rejsegarantifond samt til forsikring af Peacock Travel A/S’s objektive ansvar iht. ”Pakkerejseloven”.

Lokale skatter og afgifter

Alle skatter og afgifter, der kan eller skal opkræves hjemmefra, er inkluderet i rejsens pris. Der forekommer dog i mange lande lufthavns-, afrejse- eller turistskatter, som skal betales kontant på destinationen. Alle lande er suveræne til, uden eller med meget kort varsel, at ændre på eller indføre nye skatter. Vores kunder har ikke krav på refundering af udgifter til sådanne skatter og afgifter.

Reservationsgebyr

Ved køb af visse ydelser forbeholder Peacock Travel A/S sig ret til at opkræve et reservationsgebyr.

Specifikke ydelser

Aftaler om specifikke ydelser, f.eks. særlige værelsestyper, måltider, biltyper m.v. skal, for at have gyldighed, fremgå udtrykkeligt af rejsedokumenterne.

Kundens ændringer

Med mindre andet er anført på faktura eller rejseplan gælder flg.: For ændringer mere end 45 dage før afrejse, og efter betaling af depositum (bindende tilmelding), betales et ekspeditionsgebyr på 20% af rejsens pris. Ændringer der foretages senere end 45 dage før afrejse, betragtes som afbestilling og ny bestilling. Såfremt en ydelse er behæftet med strengere ændringsbetingelser, vil disse være gældende og oplyst ved reservation.

Kundens afbestilling

Med mindre andet er aftalt (og anført på fakturaen) gælder flg.: Afbestiller en kunde sin rejse mere end 45 dage før afrejse, anses indbetalte deposit som tabt. Afbestiller kunden mellem 45 og 21 dage før afrejse, refunderes 50% af rejsens pris. Afbestiller kunden mindre end 21 dage før afrejse har kunden ikke noget krav på refundering. Såfremt en ydelse er behæftet med strengere afbestillingsbetingelser, vil disse være gældende og oplyst ved reservation. Allerede udstedte flybilletter refunderes ikke.

OBS: Der gælder særlige afbestillingsgebyrer for vores krydstogtrejser. Afbestillingsgebyrer vil fremgå af det fremsendte tilbud og faktura.

Afbestillingsforsikring

Peacock Travel A/S anbefaler at tegne afbestillingsforsikring ved ethvert køb af en rejse. En sådan forsikring dækker omkostninger ved afbestilling af en købt rejse, når deltagelsen i rejsen forhindres pga. død eller akut opstået sygdom/tilskadekomst indenfor den nærmeste familie. Beskyttelsen kræver, at der senest 1 uge efter afbestillingen indsendes lægeerklæring. Bestilling af afbestillingsforsikringen skal ske i forbindelse med bestilling af selve rejsen, og betaling skal ske i forbindelse med betaling af depositum. Afbestillingsforsikring kan ikke tegnes når depositum er betalt. Rekvirer de fulde betingelser hos Peacock Travel A/S.

Rejseforsikring

Peacock Travel A/S’s kunder er generelt selv ansvarlige for afholdelsen af omkostninger i forbindelse med evt. sygdom, hospitalsindlæggelse m.v. opstået undervejs på rejsen. Peacock Travel A/S anbefaler at tegne rejseforsikring, som bl.a. dækker omkostninger som disse. Kontakt Peacock Travel A/S for vejledning og oplysning om tegning af rejseforsikring. Peacock Travel A/S modtager provision for salg af rejseforsikringer. I henhold til loven kan kunderne ved henvendelse få opgivet provisionens størrelse. Peacock Travel A/S gør opmærksom på, at der i forbindelse med tegning af rejseforsikring kan være særlige krav for folk som er fyldt 70 år (eller undervejs fylder 70 år), og for folk som lider af en kronisk sygdom.

Kundens forpligtelser

Det er kundens eget ansvar at være i besiddelse af gyldigt pas, visa og rigtige vaccinationer for rejsens gennemførelse. Navn i flybillet skal altid være i overensstemmelse med det i passet indførte navn Har en rejsende ikke dansk pas, skal dette oplyses til Peacock Travel A/S ved bestilling af en rejse. Det er kundens ansvar at kontrollere, at modtagne rejsedokumenter er i overensstemmelse med det aftalte, herunder at for-, mellem-, og efternavne er korrekt stavet og er i overensstemmelse med ens pas. En uoverensstemmelse kan medføre afvisning ved check-in. Peacock Travel A/S påtager sig intet ansvar for de følger, som afgivelsen af ikke korrekte oplysninger kan medføre. Det er kundens ansvar at være bekendt med almindelige offentligt tilgængelige informationer om klimamæssige forhold på det valgte rejsemål på det valgte tidspunkt.

Pas, visum og vaccinationer

Oplysninger om forhold vedr. pas, visum og vaccinationer, som skal være opfyldt for at en given rejse kan gennemføres, kan indhentes hos Peacock Travel A/S. Peacock Travel A/S gør opmærksom på, at det er vores kunders eget ansvar at sørge for evt. vaccinationer, gyldigt pas og at de evt. nødvendige visa er indhentet og påført korrekt i passet før afrejse. Peacock Travel A/S’s oplysninger er gældende for personer med dansk pas. Ved rejse til rejsemål udenfor EU, skal passet som regel være gyldigt i min. 6 måneder efter rejsens afslutning. Bemærk at der ved transit også ofte stilles krav om visum. Mht. gældende visumregler støtter Peacock Travel A/S sig til Udenrigsministeriet, hvor kunderne også selv kan undersøge forholdene på www.um.dk. Mht. gældende vaccinationsregler støtter Peacock Travel A/S sig til Udlandsvaccinationen, hvor kunderne også her selv kan undersøge forholdene på www.vaccination.dk. Uanset hvor ens rejse går hen, også indenfor Schengen, skal der altid medbringes gyldigt pas. For rejser indenfor Schengen skal der også medbringes særlig dokumentation, hvis man medbringer medicin indeholdende euforiserende stoffer. Oplysning herom hos Sundhedsstyrelsen på www.sst.dk eller på tlf. 72 22 74 00.

Afgangstider og check-in

Da der efter billetudstedelse kan forekomme ændringer i afgangs- og ankomsttider, anbefaler Peacock Travel A/S vores kunder, at de ved ankomst til en bestemmelseslufthavn, eller senest ved genbekræftelsen (se nedenfor) undersøger de aktuelle afgangs- og check-in tider. Vær opmærksom på, at når et check-in tidspunkt står opgivet på en rejseplan, skal check-in formaliteterne være afsluttet på dette givne tidspunkt.

Flybilletter

Peacock Travel A/S formidler mange billige flybilletter til vores kunders fordel. Vi skal gøre opmærksom på, at mange af disse billig billetter ikke kan refunderes eller ændres. Hvis nogle kunder kombinerer forskellige billig billetter på forskellige strækninger, bliver billetterne oftest udstedt på separate dokumenter, og ikke som en sammenhængende billet. I henhold til gældende internationale regler om flytransport, bevirker dette, at vores kunder selv bærer risikoen for, ikke at nå en videre forbindelse. I disse tilfælde påtager Peacock Travel A/S sig således intet ansvar for eventuelle omkostninger som følge af transportselskabets (-ernes) eventuelle misligholdelse af transportaftalen.

Lufthavnsskatter, sikkerhedsgebyrer og olieafgifter

Peacock Travel A/S forbeholder sig ret til at efterfakturere kunder, i tilfælde hvor lufthavnsskatterne, sikkerhedsgebyrerne eller olieafgifterne er ændret i forhold til tidligere faktura.

Genbekræftelse af flybilletter

Flere luftfartsselskaber har en regel om, at returrejser (ikke udrejser) skal genbekræftes på destinationerne senest 72 timer før afgang. Dette er gældende, på trods af, at vores kunder har en bekræftet reservation hjemmefra. Genbekræftes en returrejse ikke, har selskaberne ret til at råde over kundens plads. Peacock Travel A/S anbefaler derfor at genbekræftelse sker direkte til anvendte luftfartsselskab, der oftest er repræsenteret i ankomstlufthavnen. Vores kunder kan ikke gøre et krav gældende mod Peacock Travel A/S, hvis en reservation annulleres på grund af manglende genbekræftelse.

Flytider

Alle anførte tider i både billetter og på rejseplaner er altid lokaltider. Såfremt nogle tider afviger fra de opgivne tider ved bestilling, skal Peacock Travel A/S kontaktes med det samme, således at evt. fejl kan rettes og verificeres i god tid inden afrejse.

Overdragelse af rejse

Overdragelse af en rejse til en anden person er på grund af regler der gælder for ydelser fra vores underleverandører, ikke muligt.

Ubenyttede ydelser og udeblivelse

Hvis vores kunder udebliver fra anførte ydelser, eller på anden måde undlader at benytte de købte og bestilte ydelser - uden at have afbestilt disse i forhold til vores afbestillingsregler – kan der ikke hos Peacock Travel A/S kræves godtgørelse for disse ubenyttede ydelser.

Reklamationer på rejsen

Eventuelle reklamationer under rejsen skal fremsættes overfor den relevante leverandør (det være sig flyselskab, hotel eller Peacock Travel A/S’s samarbejdspartner på stedet) indenfor rimelig tid efter at vores kunde har konstateret en eventuel mangel eller fejl, så der er tid til og mulighed for at få afhjulpet fejlen/manglen med det samme, og til mindst mulig gene for kunden. Krav mod Peacock Travel A/S i forbindelse med en reklamation, som ikke kunne løses på stedet, skal være Peacock Travel A/S i hænde indenfor rimelig tid efter rejsens afslutning. Manglende reklamation på stedet og bevis herfor vil ofte medføre tab af retten til senere erstatning. Kan en reklamation ikke løses til vores kundes tilfredshed, kan vores kunder indbringe deres sag for Rejseankenævnet. Peacock Travel A/S forpligter sig til at følge de anvisninger, som Rejseankenævnet måtte komme med i en given sag.

Peacock Travel A/S’s ansvar

Peacock Travel A/S er som teknisk arrangør i medfør af “Pakkerejseloven” ansvarlig for at gennemføre den bestilte og købte rejse iht. program, prisliste, rejseplan, faktura og andre dokumenter der udtrykkeligt er udstedt af Peacock Travel A/S. Peacock Travel A/S påtager sig intet ansvar for aftaler, der er indgået mellem et andet rejsebureau og kunden. Peacock Travel A/S påtager sig heller ikke noget ansvar for forsinkelser, ændringer o. lign. der sker som følge af aftalebrud, strejker, vejrlig eller andre forhold, som Peacock Travel A/S er uden indflydelse på. Ved international fly-, jernbane- og søtransport er Peacock Travel A/S’s ansvar begrænset til de beløb, der følger af hhv. Warszawa Konventionen, COTIF/CIV Konventionen og Athen Konventionen. Erstatningsbeløbene iht. de internationale konventioner er sædvanligvis meget lave. Peacock Travel A/S påtager sig i intet tilfælde ansvar for helt eller delvist ødelagt, stjålet eller på anden måde bortkommet eller tabt bagage.

Peacock Travel A/S’s ændringer og/eller aflysninger

Peacock Travel A/S forbeholder sig retten til at foretage nødvendige ændringer af en given rejse, forårsaget af manglende tilslutning eller andre årsager. Hvis en kunde herefter ikke ønsker at rejse eller at deltage i et givent arrangement, vil det indbetalte beløb blive tilbagebetalt. Vores kunder kan ikke gøre yderligere krav gældende. Peacock Travel A/S kan med 20 dages varsel aflyse en planlagt rejse. I tilfælde hvor Peacock Travel A/S ikke kan tilbyde tilfredsstillende erstatningsrejse, vil Peacock Travel A/S tilbagebetale allerede indbetalte beløb. Vores kunder kan ikke gøre yderligere krav gældende mod Peacock Travel A/S.

Prisændringer efter aftalens indgåelse

Peacock Travel A/S forbeholder sig retten til, efter en aftales indgåelse, at ændre på en given pris, pga. ændringer i transportomkostninger (herunder brændstofpriser), skatter og sikkerhedsgebyrer, afgifter eller gebyrer for visse tjenesteydelser (herunder lufthavns-, havne-, landings- og startafgifter), samt de valutakurser og tariffer, der er anvendt i forbindelse med beregning af en rejses pris. En prisændring vil blive meddelt vores kunder hurtigst muligt, dog senest 20 dage før afrejse. Hvis en prisstigning overstiger en rejses oprindelige pris med mere end 10%, kan kunden, uden unødigt ophold og ved skriftligt at kontakte Peacock Travel A/S, afbestille sin rejse, og kræve det allerede indbetalte beløb betalt tilbage. Sker der ændringer i nedadgående retning i ovennævnte forhold indenfor 20 dage før afrejse, kan kunden ikke kræve prisnedsættelse.

Ansvarsrisiko

Pakkerejseloven indebærer en form for objektivt ansvar (ansvar uden skyld) for Peacock Travel A/S overfor kunden. Peacock Travel A/S har tegnet forsikring til afdækning af denne risiko.

Luftfartsselskabernes ansvar

De deltagende luftfartsselskaber i en given rejse, påtager sig intet ansvar for hændelser der indtræder på tidspunkter, hvor kunden ikke befinder sig ombord på pågældende selskabs fly. For ansvar for indskrevet bagage henvises til generelle bestemmelser for det pågældende selskab.

Truede dyr og planter

Peacock Travel A/S gør opmærksom på, at der i henhold til Washington Konventionen og gældende EU-regler er strenge restriktioner omkring handel med truede dyre- og plantearter samt produkter fremstillet heraf. Eksempler på truede dyre- og plantearter: Koraller, konkylier, elfenben, skildpaddeskjold, krokodiller og andre krybdyr. Produkter af denne type og art må ikke indføres i Danmark. For nærmere information henviser vi til Skov- og Naturstyrelsen: www.sns.dk eller tlf. 72 54 20 00

Øvrige betingelser

Pakkerejser solgt af Peacock Travel A/S er omfattet af ”Lov om pakkerejser”. Rejserne gennemføres efter de af Danmarks Rejsebureau Forening og Forbrugerrådet vedtagne betingelser for deltagelse i pakkerejser. Generelt tager Peacock Travel A/S forbehold for trykfejl og ændringer af priser, som følge af ændrede indkøbsforhold.

Værneting/Lovret

Ethvert krav mod Peacock Travel A/S skal afgøres ved dansk ret. Klager der ikke kan afgøres af Rejseankenævnet skal afgøres ved Sø- og Handelsretten i Danmark.